Potrzeba ruchu w walce z otyłością

Niewłaściwa dieta, a także brak aktywności fizycznej, to jedne z najczęstszych przyczyn powstawania otyłości. Nie bez znaczenia dla powstawania otyłości jest również nadmierne spożywanie alkoholu. Chcąc zadbać o własne serce, konieczne jest podjęcie działań, mających na celu pozbycie się zbędnych kilogramów. Należy pamiętać, że dieta cud nie wystarczy, aby stracić nadprogramowe kilogramy. Na kompletny program walki z otyłością składa się zarówno odpowiednia dieta, jak również właściwie opracowany program ćwiczeń fizycznych. Warto wiedzieć, że w początkowej fazie ćwiczeń należy unikać ruchu, który w nadmierny sposób obciąża kręgosłup, biodra oraz kolana. Co więcej właściwie przygotowany program tworzony jest w oparciu o indywidualną wydolność krążeniowo-oddechową, jak również z uwzględnieniem sprawności ruchowej. Odpowiednio przygotowany plan aktywności fizycznej pomaga wyrównać zaburzenia metaboliczne, wpływa korzystnie na ciśnienie tętnicze, a w przypadku nadciśnienia jest wsparciem w jego obniżeniu, ułatwia utratę energii, a przede wszystkim pozwala uniknąć efektu jo-jo, tak często występującego po zakończeniu diety. Jednak niezależnie od tego, jak doskonały program mamy przygotowany, nic niego nie wyniknie, jeśli zabraknie nam konsekwencji w jego stosowaniu i rygorystycznym przestrzeganiu.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.